heet vanaf nu
2024
03
apr
door
Bergman Clinics
1818
0
0

De beste zorg leveren. Dat doen we dag in, dag uit, met een grote glimlach.”

Sjanine Vink-Sliedrecht, de kersverse manager van de operatiekamers bij onze focuskliniek Bewegen in Rijswijk, heeft sinds haar aantreden in december 2023 een golf van frisse energie met zich meegebracht. Haar visie en aanpak beloven niet alleen een verbeterde operatieafdeling, maar ook een verrijking van de werkcultuur binnen Bergman Clinics. Onder haar supervisie voelen medewerkers zich gezien en gehoord!

Graag delen we hierbij een leuk interview om meer te weten te komen over haar ervaringen tot dusver. In een informele setting, onder het genot van een kop koffie, vragen we haar het OK tenue van het lijf. We duiken dieper in haar beleving van het werken bij ons en waarom Sjanine zelf beter wordt van werken bij Bergman Clinics.

Wat leuk om jou een paar vragen te mogen stellen, Sjanine. Je werkt nu een paar maanden bij Bergman Clinics! Vertel, wat heeft voor jou destijds de doorslag gegeven om jouw carrière bij Bergman Clinics voort te zetten?

“Het begint natuurlijk bij het lezen van een vacaturetekst. Na het lezen van de tekst was ik direct enthousiast, dit gevoel liet mij niet meer los. Door mijn aanhoudende enthousiasme heb ik contact opgenomen met de desbetreffende Recruitment Business Partner (RBP). De wijze waarop zij de tijd nam en aandacht had om mijn vragen te beantwoorden, gaf mij een nog sterker gevoel dat ik graag mijzelf wilde verbinden aan de Bergman Clinics.

Wat de doorslag heeft gegeven mijn carrière voort te zetten bij de Bergman Clinics? Dat is het totaalplaatje. De uitstraling van de kliniek, de enthousiaste medewerkers en de manier waarop er elke dag hoogwaardige zorg wordt geleverd.”

Wat was jouw allereerste indruk toen je voor het eerst door de deuren van onze kliniek in Rijswijk stapte als de nieuwe Manager OK?

“Het voelde voor mij echt als een ‘warm bad’. Met open armen ben ik ontvangen door het MT, specialisten en mijn medewerkers. Het is zo fijn als je op deze manier ontvangen wordt op je nieuwe werkplek.”

Hoe heb jij de sollicitatieprocedure en de startperiode bij Bergman Clinics ervaren?

“De sollicitatieprocedure heb ik als prettig ervaren. Tijdens alle gesprekken heb ik mij op mijn gemak gevoelt. Verder was de RBP altijd benaderbaar voor vragen. Tijdens de startperiode ben ik goed begeleid door mijn collega-managers, Clinic managers en mijn medewerkers.”

Kun jij aangeven wat de grootste verschillen zijn tussen het werken in een ziekenhuis en het werken op een focuskliniek? En waarom past dit zo goed bij jou?

“Het verschil zit sowieso tussen de grootte van een ziekenhuis en de kliniek. Een kliniek is kleiner dan een ziekenhuis en dit maakt dat iedereen binnen de kliniek elkaar kent van gezicht. Verder zijn de lijnen kort. Hierdoor gaan de processen binnen de kliniek sneller dan in het ziekhuis. De snelheid van opereren binnen de processen past perfect bij mij.”

Hoe omschrijf jij de sfeer op de operatiekamers bij Bergman Clinics?

“De sfeer is zeer goed te noemen. Er is geen hiërarchie tussen de verschillende functies. Iedereen wordt gewaardeerd voor het werk wat hij of zij uitvoert.
Samen hebben wij één einddoel; de beste zorg leveren voor onze cliënten. En dat doen we dag in, dag uit, met een grote glimlach.”


Tekst gaat verder onder de foto


Je bent nu al een aantal maanden aan het samenwerken met jouw OK-team in Rijswijk. Wat maakt dit team uniek?

“Het team heeft het echt heel erg gezellig met elkaar. In deze mate ben ik dat nog niet tegengekomen binnen andere teams. Geregeld worden er leuke activiteiten georganiseerd. De opkomst is altijd groot. De gezelligheid binnen de teams maakt ook dat ik mij heel snel thuis voelde.”

Hoe zorg jij er als manager voor dat jouw team een gezonde balans houdt tussen werk en ontspanning/privé?

“Dit doe ik eigenlijk door goed met mijn medewerkers in gesprek te zijn. Als een medewerker aangeeft dat er een disbalans is ontstaan tussen werk en ontspanning kijken we samen naar een passende oplossing. De balans tussen werk en privé is cruciaal voor de duurzame inzetbaarheid van de medewerker.”

Welke uitdagingen heb jij inmiddels geïdentificeerd op de OK en hoe ben je van plan deze aan te pakken?

“Net zoals in de rest in Nederland hebben wij binnen de OK van Bergman Clinics Rijswijk tekorten binnen de formatie. Het is de grootste uitdaging deze op orde te krijgen. Op verschillende manieren probeer ik medewerkers aan te trekken. Afgelopen 7 en 8 maart heb ik met het recruitment team op het LVO congres gestaan. We hebben vele operatieassistenten gesproken. Echt super leuk. Op deze manier proberen we als Bergman Clinics voor de operatieassistenten zichtbaar te zijn. Nog niet iedereen binnen deze doelgroep is bekend met de diversiteit van specialismen binnen Bergman Clinics, dus goed om op onder andere deze manier meer zichtbaar te zijn.

Aankomende donderdag 16 mei ‘24 organiseren wij een ‘Meet & Greet’ voor operatieassistenten op de OK in Rijswijk. Zou je het leuk vinden om de OK te komen bewonderen en medewerkers te spreken, dan ben je van harte welkom op 16 mei vanaf 15.00 uur. Via de evenementenpagina op www.werkenbijbergmanclinics.nl kan je je aanmelden!’’

Hoe zou je de bedrijfscultuur van Bergman Clinics omschrijven en wat maakt het een aantrekkelijke werkplek?

‘’Het voelt voor mij als een mensgerichte cultuur. We zijn open in onze communicatie en betrokken naar onze medewerkers. Het voelt aan als een familie.
Daarnaast is Bergman Clinics resultaat gericht. Wij houden van ondernemen en productiviteit. Juist de combinatie tussen beide berdrijfsculturen maakt het voor mij een aantrekkelijke werkplek.‘’

Wat hoop jij zelf te bereiken als Manager OK bij Bergman Clinics, zowel op persoonlijk als professioneel niveau?

‘’Als OK manager hoop ik de formatie op orde te krijgen, dat maakt voor iedereen het werk nog prettiger.
Op persoonlijk vlak hoop ik het plezier in mijn werk te blijven behouden. Verder hoop ik de mogelijkheid te krijgen om mij verder te ontwikkelen door te starten met een nieuwe opleiding.’’

Kun je ons iets vertellen over een recent succes of een bijzondere prestatie van jouw team op de operatiekamers?

‘’In mijn ogen zet mijn team elke dag bijzondere prestaties neer door met passie zich in te zetten voor de beste zorg van onze cliënten.’’
Wat zijn volgens jou de belangrijkste eigenschappen die iemand moet hebben om succesvol te zijn in de zorg, met name op een OK-afdeling?
‘’Je moet een echte teamplayer zijn, die lef durft te tonen. De OK is een dynamische werkomgeving, waarin geen dag hetzelfde is. Dit vergt flexibiliteit van je en dat moet bij je passen.’’

Tot slot, wat zou je willen zeggen tegen iemand die overweegt om bij Bergman Clinics te solliciteren?

‘’Gewoon doen! Want van werken bij Bergman Clinics, word je echt beter!’’


Ben je enthousiast geworden over het werken op OK bij Bergman Clinics in Rijswijk? Bekijk dan nu onze vacatures. Sjanine hoopt snel een kop koffie met jou te drinken!


Gebruik jij de OK Visie app al? Ja? Daar zijn we blij mee! Nog niet?
Download hem hier voor Android en iOS
Delen
0 keer gedeeld
reageer
advertentie

Ook interessant

blog
Gezond werken op de OK
blog
Onze OK: Haaglanden MC
blog
De persoonlijkheid van de chirurg in kaart gebracht
blog
‘Respectvol kritisch als de normaalste zaak van de wereld’

Bergman Clinics

bekijk al mijn blogs >
nog geen reacties geplaatst