heet vanaf nu
2018
19
okt
door
Martijn Lupke
920
7
1

OK Visie opent de deuren van de OK

Figuurlijk dan. Wat gaan we doen? De wereld van de OK dichterbij brengen voor het publiek. De OK verdient meer positieve aandacht. Meer mensen moeten weten hoe leuk het is om op de OK te werken. De OK deuren moeten open, ook voor onze patienten. Wat doen we allemaal achter die gesloten deuren? Dat gaan wij vertellen en laten zien!

topic
OK Visie
advertentie
2018
14
okt
door
Carol Timmer
1090
8
0

Groeistuipen of laatste stuipen? Hoe hoog is de nood?

Nu dat de nood aan de man komt, gaan zorginstellingen en functiegerichte opleidingen volop aan de slag om oplossingen te bedenken voor het tekort aan personeel op de specialistische verpleegafdelingen en de operatiecentra. De drijfveer hierbij is het dreigend of reeds ontstane productieverlies door het sluiten van afdelingen/operatiekamers of het verminderen van het aantal operatieve ingrepen. En natuurlijk…. de hinder die patiënten ondervinden.

topic
Personeel
2018
12
okt
door
Martijn Lupke
580
6
0

Het waren 2 fantastische dagen…

Wanneer heb je voldoende ervaring om als ZZP-er of gedetacheerde op de OK te gaan werken als anesthesiemedewerker of operatieassistent? Deze vraag stelde ik mezelf vanmorgen vroeg, op weg naar een opdracht waar ik sinds vorige week één dag in de week inval. Ik ben altijd best gespannen de eerste dagen op een nieuwe werkplek, ondanks bijna 20 jaar ervaring. Hoe zouden net afgestudeerden, die direct zijn gaan ZZP-en, zich voelen, dacht ik terwijl ik bijna de afslag miste.

topic
Veiligheid
2018
12
okt
door
Merel Wiedijk
343
3
0

Google is mijn vraagbaak

Een aantal jaar geleden solliciteerde ik naar de functie Senior operatieassistent. Net als vele andere collega’s was ik een aantal jaren druk geweest met andere zaken en wilde nu weer graag een rentree maken op de ok.

topic
Personeel
advertentie
2018
27
sep
door
Carol Timmer
358
7
0

"Leuk hoor, maar dat moet je mij niet vragen."

De individuele bekwaamheid van iedere OK-medewerker is een bepalende succesfactor bij de kwaliteit van de operatieve zorg in een zorginstelling. Het OK-personeel vormt het menselijk kapitaal van de OK-organisatie. Iedere OK-medewerker dient zelf haar eigen vakbekwaamheid op peil te houden. Dat betekent dat de professional voortdurend blijft leren in haar beroepsuitoefening op een operatiecentrum.

topic
Management